Saturday, 25 June 2011

memory ketika di tadika





tempat first skali aku blaja kat tadika ibu,
betul betul depan masjid al-akram,Kampung Datuk Keramat,Kuala Lumpur,Malaysia..(^_^)

nothing much yg aku igt psl alam tadika ni,
every pergi balik naik kereta makcik siah (pengangkutan ala2 bas sekolah)
naik ni hah..hehe..
oh and dulu tadika sekali dgn ejat (my bro)..
(nak bubuh gamba mse tadika tak sesuailah pulak, dgn tak pki tudung, siap pki uniform skirt wane ijau lagik..hehe)
pernah sekali kelas 6 thn(utk 6 thn dan 5 thn diasingkan kelas) balik lmbt..
makcik siah pon terus jln tak tggu dorg.
eheh..aku menangis sebab igt ejat kene tinggal.
balik2 tgk dia pulang dgn my parents.
then..
masa tu 6 thn sebab bosan tggu cikgu pusing2 tgk org lain punye kerja..
ktorg yg dah dicheck ni ramai2 pergi toilet..
main2 dlm tu.jerit2.gelak2.tibe2 lampu padam.pintu takleh bukak.
dulu ade assumption ktorg buat..
kat blakang tadika tu dulu ade sungai and sungai tu ade kubor kt tebing tu..
apa lagi..menjerit jerit la sume org kat dlm toilet tu..
haha..last2 kene denda ngan cikgu..siap kene cubit lagi.
ish2..besela budak2, nakal..=)
masa hari tamat tadika..aku ditugaskan baca sajak.
sumpah lawak.practice lain,time tu tegak je berdiri mcm patung bercakap..
and my cousin mira..jadi bride in fashion show segment..
very pretty and cute =) (rebutan ramai boys..haha)
dulu masa tadika best..setiap kali ade birthday mesti buat party kat klas..
potong kek ramai2.makan ramai2.seronok kot!.
teringat kat cikgu nik,cikgu amy,cikgu eL,ibu(pengetua)..
hoho..not long ago terjumpa ibu ,she said..masing2 dah besar, lain sangat..hehe..
dia nak cubit pipi..tapi mcm pelik je rse, sebab dah besar panjang.. ;)
rindulah semua kenangan masa kecik2..
sungguh bahagia walaupun banyak kali kena rotan sebab nakal..hehe..
sumpah tak pikir ape2 pon masalah..

and btw..dulu aku rajin dan suka pergi tadika =D (sebab byk main)

3 comments:

  1. tadika dulu kau saiz mana? brapa cm?

    ReplyDelete
  2. aku kecik la..tiny..lagi kecik dari abang and cousin aku. haa...

    ReplyDelete
  3. memang la...kalau abang kecik dari adik kelakar laa haha

    ReplyDelete