Friday, 9 September 2011

alahai adikku...

kadang-kadang bahasa budak sekolah rendah lagi power dari aku yang dah umur hampir 20 tahun ni,
contohnya adik aku tanya aku mana semua orang,ayat dia "mana mereka semua pergi?"..errrr..mereka?..kenapa tak diorang? atau "mana sume pegi?"..mula-mula aku gelakkan dia..tapi bila difikirkan balik, betul jugak..haih..malu dan segan dengan budak sekolah rendah. Dan aku jugaklah yang mengajar bahasa pelik-pelik kat adik aku..yes,mungkin ada orang cakap, normal lah tu bahasa pasar. seingat aku la..aku guna bahasa melayu baku bila nak buat surat rasmi dan masa sekolah dulu, buat karangan.hehehe..

No comments:

Post a Comment