Wednesday, 23 November 2011

hari ni punya alkisah

just for fun..
mintak maap la, saya memang macam ni..

kenapalah orang suka sangat nak sound orang lain melalui seseorang,
kau bengang, kau sound direct dengan dia lah,
tak pyh nk suruh tukang tego,
nanti tak pasal pasal sebab kau, dia dengan tukang tego tu tarik muka,
siapa nak settle lepas tu?,
always put the blame on others than diri sendiri,
nak keje senang aje,
lagi suka tengok orang lain dapat susah,
kalau dah tua tu buat cara dah tua, bawak bawak la perangai elok elok sikit
barulah ada point kau nak orang respek kau.
nak beralah pun kau taknak.
kalau perangai haram yang kau tunjuk,
memang tak mungkin lah aku nak respek ko.

sekian.

by the way, aku memang tak suka dengan orang macam kau.
tapi disebabkan aku diajar untuk hormat orang, aku cuba untuk tak kurang ajar sangat dgn kau.

the end.

wait, dan aku berdoa moga moga hati kau tu terbuka sikit untuk belajar cara hormat orang lain jugak.

really..ending.

oppss..
ada lagi,
kadang kadang perlu jugak untuk berhati kering.
bermuka tidak ada perasaan atau respon.
so that we can hide the real feelings.

 ok..this is the ending.


another things,
dari segi harta
orang cakap jangan pilih bakal suami yang kedekut,
tak kiralah dengan siapa.
nanti barang keperluan pun dia berkira.
kalau pilih bakal isteri yang kedekut digalakkan,
kerana
kelak harta sepencarian tidak dibazirkan dengan membeli
 barang-barang yang tidak diperlukan.

habis dah cerita.


1 comment:

  1. dont stress urself dear.. keep the good attitude k! :D

    ReplyDelete